Počítá aplikace s tím, že advokát nemusí být jako účastník či vedlejší účastník řízení zastoupen právním zástupcem (viz stanovisko pléna sp. zn. Pl. ÚS-st. 42/15)?
Aplikace prozatím umožňuje zpřístupňovat dokumenty ze spisu pouze právnímu zástupci, nikoliv účastníku řízení, byť by měl datovou schránku. Stěžovateli, který je sám advokátem a není v řízení zastoupen právním zástupcem, bude přístup umožněn prostřednictvím datové schránky advokáta.
Dojde zpřístupněním elektronického spisu prostřednictvím této aplikace (vzhledem k přihlašování prostřednictvím datové schránky) k doručení dosud nedoručených rozhodnutí obsažených ve spise, resp. zda s tím bude aplikace takto pracovat.
Ne. Datová schránka slouží pouze k ověření totožnosti uživatele a ke komunikaci týkající se zpřístupnění elektronických dokumentů. Přístup nenahrazuje institut doručení dle procesních předpisů, ostatně zpřístupnění dokumentů se nerealizuje tak, že by byly uživateli všechny „naposílány“ do datové schránky, ale uživateli budou vystaveny ve zvláštním rozhraní aplikace NaSpis.
Obdržel jsem email, že moje datová schránka není validní. Jak tomu mám rozumět?
V žádném řízení, které je vedeno před Ústavním soudu, nebyla nalezena Vámi zadaná identifikace datové schránky pro osobu v roli právního zástupce. Pokud jste zadali chybné ID datové schránky, máte možnost ji prostřednictvím aplikace NaSpis opravit. V případě, že jste ID datové schránky zadali správně, není třeba provádět žádnou akci, validační datová zpráva s ověřovacím kódem Vám bude automaticky odeslána s následujícím podáním ústavní stížnosti.
Mám úspěšně zaregistrovanou datovou schránku ale nevím, jak požádat o nahlížení do konkrétního spisu?
Aplikace NaSpis umožnuje nahlížet do elektronických spisů, vedených na základě návrhů na zahájení řízení, které byly Ústavnímu soudu doručeny po zprovoznění této aplikace tj. po 1.1.2016, přičemž se jedná o spisy spadající výhradně do soudní agendy vedené v rejstřících S. ÚS a Pl. ÚS. O nahlížení do spisu lze požádat na stránce Moje spisy (http://naspis.usoud.cz/Request/ShowMyPublications). Pokud na této stránce žádné spisy nevidíte, znamená to, že Ústavní soud neeviduje Vaše zaregistrované ID datové schránky u žádného spisu s datem podání po 1.1.2016
Kde mohu získat bližší informace týkající se stavu žádosti o nahlížení?
Žádosti o nahlížení vyřizuje vedoucí soudní kanceláře pro příslušný senát. Vedoucí soudní kanceláře pro I. senát: Marcela Čapková tel. (+420) 542162007. Vedoucí soudní kanceláře pro II. senát: Hana Wohlgemuthová tel. (+420) 542161152. Vedoucí soudní kanceláře pro III. senát: Barbara Melichová tel. (+420) 542161016. Vedoucí soudní kanceláře pro IV. senát: Andrea Kovaříková tel. (+420) 542161073. Vedoucí soudní kanceláře pro plénum a funkcionáře: Jitka Borýsková tel. (+420) 542161075.
Nenašli jste zde odpověď na svoji otázku?
Správce aplikace můžete kontaktovat na adrese naspis(zavináč)usoud.cz